תקשור היא יכולת מולדת, אותה ניתן לעורר דרך לימוד טכניקות תיקשור.

רבים מאיתנו ביקרו בשלב זה או אחר אצל מתקשר. לעיתים המתקשר או המתקשרת לא הגדירו עצמם ככאלה, אבל הם עדיין התבוננו בנו, לעיתים ביקשו תאריך לידה או שם האם, לפעמים ביקשו חפץ אישי השייך לנו על מנת לחוש באנרגיה שלנו, ואמרו את מה שאמרו. הם סיפרו על אישיותנו, תארו ארועים בחיינו, ולעיתים אף השיאו עיצות לגבי הדרך בה נכון לנו לפעול. לרב הם גם ענו לשאלותינו הספציפיות בתחום המקצועי, הזוגי, המשפחתי, אפילו הבריאותי. חלק מאותם יועצים נחונו ביכולות תיקשור מפותחות, בין אם הם מכירים בכך שמקור הידע שלהם הוא במדריכים הרוחניים, ובין אם הם מייחסים את מקור הידע לעצמם. ישנם רבנים העושים דבר דומה, אך מייחסים את כוחותיהם לאלוקים. מקור הידע מגיע מהמדריכים הרוחניים שלנו, בין אם אנו מודעים לקיומם ובין אם לא. זה הופך כל סוג של יעוץ על חושי לתקשור.

מתקשרים אמיתיים לעומת שרלטנים
ישנם מקרים רבים בהם מסתיים המפגש עם המתקשר באכזבה גדולה. בין אם כיוון שהמידע שנתקבל במפגש עצמו לא היה מדויק, ובין אם כיוון שנוכחנו בדיעבד שהוא היה שגוי, לאחר שדברים שהיו אמורים להתגשם לא התממשו. כך או אחרת, לא כל מתקשר הוא אותנטי. בתחום בו אין הסמכות רשמיות, רבים השרלטנים המחפשים תחום עיסוק המאפשר פרנסה קלה שאינה דורשת השכלה או רשיון על מנת לעסוק בו. למרות שלא כל מתקשר הוא אמיתי, כל אדם יכול ללמוד תקשור, היות והיכולת לתקשר טמונה בכל אדם. כולנו נולדנו עם היכולת לראות מדריכים ולשוחח איתם. בדרך כלל יכולת זו התנוונה במרוצת השנים, כמו כל יכולת שלא נעשה בה שימוש.

כולנו נולדנו עם יכולת תקשורית
ילדים מדגימים לעיתים קרובות יכולות על חושיות מפותחות. לרבים מהילדים יש "חברים דמיוניים" עימם הם משחקים ומדברים. אלה לא באמת חברים דמיוניים. אלו הם מדריכים רוחניים שהילד עדיין מסוגל לראות, כיוון שבניגוד למבוגרים, חושיו העל חושיים עדיין לא התנוונו. אך החינוך הרציונלי המתחיל בגיל צעיר, מלמד את הילד שספוריו על החברים שהוריו לא יכולים לראות לא נלקחים על ידיהם ברצינות. דרך שימוש בחיזוקים חיוביים, במקרה הטוב, גורמים לו ההורים להעדיף להתייחס למה שרואים כולם, ובעצם - להפסיק להתייחס למדריכים. עצם העובדה שרוב רובנו לא זוכרים את חברינו הדימיוניים מהילדות, למרות שהורינו יוכלו לעיתים קרובות לספר לנו שהיו לנו כאלה, מוכיחה נקודה זו. היכולת התקשורית, איתה נולדנו כולנו, התנוונה מחוסר שימוש, או ליתר דיוק, מדיכוי שבא עם החינוך שקיבלנו לחשוב באופן רציונלי. אין כל רע בחינוך לחשיבה לוגית ואנליטית, הדרושה ללא ספק להשרדות בעולם הארצי. אך ברבות השנים, רבים מאיתנו חשים שהחמיצו את אחת המתנות הגדולות והחשובות שקיבלנו כבני אדם: היכולת לתקשר עם המדריכים הרוחניים שלנו. בשלב זה, רבים מבקשים ללמוד כיצד לעשות זאת, כיצד להתחבר מחדש ליכולות שהיו ודוכאו. אנשים מסוג זה הם התלמידים המגיעים ללמוד בקורסים לתקשור אותם אני מלמד.

הסיפור האישי שלי
בדומה לרובכם גם אני עברתי חינוך לחשיבה רציונלית. גם הוריי לא היו אנשים בעלי מודעות לתחום הרוחני, ובאופן זה חונכתי גם אני. אך סביב גיל 13 התעורר בי עניין עז בכל דבר אזוטרי. בביקוש אחר תשובות, למדתי בלהט רב טכניקות ליעוץ רוחני שהיו מקובלות אז: אסטרולוגיה, נומרולוגיה, קריאת כף יד, קלפי טארוט, משקעי קפה... היות וטיילתי בעולם עם הוריי זכיתי להכיר שיטות נוספות רבות, חלקן עתיקות או אזוטריות במיוחד, כמו שימוש בלהבות של נר, חלוקי נחל, קוביות מיוחדות, עצמות וצדפים, עשן של מדורה, עננים בשמיים, מעוף ציפורים, אורים ותומים, סוגי קלפים שונים, ועוד כהנה וכהנה. תרגלתי את השיטות שלמדתי על ידי ישומן על כל מי שרק היה מוכן, בלי לבקש תשלום. לא ראיתי עצמי כאדם בעל יכולות על חושיות או יכולת תקשור, אך התרגול הרב איפשר ליכולות הללו להתעורר ולהתפתח במהירות. בגיל הצעיר מאוד 16 כבר עסקתי ביעוץ רוחני, כך קראו אז לתקשור, באופן מקצועי. העיתונים הכתירו אותי בתואר "ילד פלא", והמונים פקדו אותי בבית הוריי. ולמרות שכיום כבר איני עוסק בתקשור פרטני, ממשיכים הטלפונים של לקוחות העבר המרוצים להתקשר ולספר סיפורי נפלאות על הדברים המדוייקים ששמעו ממני ושהתגשמו אחד לאחד, אפילו שנים אחר כך! גם מזכירותיי כיום, למרות שכבר רגילות לשמוע סיפורים מעין אלה, תמיד מוקסמות מחדש כשמתקשר עוד לקוח עבר מרוצה ומספר את סיפורו. היות וזכיתי לגלות מתוך נסיוני האישי שניתן לפתח יכולות תיקשור גם כשלא יחסתי לעצמי יכולות על חושיות מולדות, החזון שלי היה להפיץ את המסר שכל אחד יכול, וללמד אנשים אחרים לתקשר! לשם כך הקמתי, עם סיום לימודי הדוקטורט שלי, את "המכללה ללימודים רוחניים", שהפכה לבית הספר המוביל ללימוד תקשור ולהכשרת מתקשרים. במסגרת הקורסים לתקשור המוצעים במכללה, אני זוכה לחזות כל יום מחדש בפלא בו יושבים שני תלמידים זה מול זה, ומסוגלים ליישם טכניקות תיקשור שהם לומדים כדי לראות פרטים מדויקים על חייו של האחר, מבלי שהכירו אותו לפני כן. אכן, תקשור היא יכולת נרכשת!

מה דרוש כדי לתקשר?
אם כל אדם יכול לתקשר, כיצד זה שישנם מתקשרים שרלטנים? השרלטנים הם אנשים שלמרות שלא זכו ליכולת תיקשור מולדת, גם לא למדו לתקשר באופן ממשי, ולא טרחו להקדיש את הזמן הדרוש על מנת לתרגל את מיומנויות התקשור שלהם באופן מספק בכדי להציע את כישוריהם לקהל הרחב, ועוד בתשלום. על מנת שאדם יוכל להציע עצמו לקהל הרחב כמתקשר, עליו לרכוש מספיק ידע ונסיון. קריאת ספר לבד אינה הכשרה מספקת, וגם לא הסמכות קיקיוניות בסגנון הסיפורים המתחילים במילים "בא אליי רב בחלום ונתן לי את היכולת לתקשר". תקשור, כמו כל מיומנות אחרת, דורש השקעה של זמן ואנרגיה בכדי להפוך ליכולת מפותחת מספיק על מנת לעסוק בה באופן מקצועי. עם זאת, לאחר שנרכשה המיומנות, ותורגלה באופן מספק, הכלי בו תזכו יהיה יקר ערך וישמש אתכם באופן ממשי יותר מכל כשרון אחר. אדם המצוי בקשר הדוק עם המדריכים הרוחניים שלו זוכה לעזרה רוחנית בכל היבט של חייו: המתקשר מודע לשעורים לשמם בא לעולם, וכיצד עליו לממש אותם. הוא יודע את יעודו בעולם וזוכה לעזרת המדריכים בקידום אותו יעוד. הוא מוזמן להתייעץ עם המדריכים בכל עניין, יומיומי ורוחני כאחד, ולזכות בהדרכה והנחיה מדויקות לגבי אופן הפעולה הנכונה. קל לו לקבל החלטות נכונות. בכל תחום בו הוא עוסק הוא זוכה לעזרת המדריכים, להשראתם ולעוצמתם. לדוגמא, אם הוא עוסק בריפוי, מדריך הרפואה שלו יוכל לתעל דרכו אנרגיית ריפוי. אם הוא עוסק באומנות, מדריך ההשראה שלו יצור דרכו יצירות מופת. אם הוא מלמד, מדריך ההוראה שלו יעביר דרכו מידע הנמצא אף מעבר לתחום ידיעותיו. אני מזמין אתכם לגלות את העולם המופלא של התקשור. אז הבה ונצא לדרך...

דר' ירון זפרן, מנהל המכללה ללימודים רוחניים, הוא סופר ומרצה בינלאומי, העוסק בתקשור ושחזור גלגולים מזה כ-23 שנים. הוא נחשב "מורה של מורים" בקהילה הרוחנית, והכשיר חלק גדול מן המתקשרים והמטפלים בשחזור גלגולים בישראל.